Az én generációm nem tudja elképzelni az életét számítógépek, telefonok és internet nélkül. Emlékszem, tízéves lehettem, amikor anyáék megvették az első, kocka alakú kijelzővel rendelkező komputert. Egy évre rá pedig az internetet is beköttették a lakásba.
Valószínűleg, ha a fentebb felsoroltak nem lennének, én sem tudnék mit kezdeni magammal, hiszen azok mind munkaeszközök. A laptopommal alszok gyakorlatilag, a mobilomon meg a legfrissebb híreket olvasom. Szinte nulla másodperc alatt meg tudom nézni például, hogy milyen időre számíthatok másnap, hol várnak rám útlezárások a városban.
Az egyik barátnőmnek elromlott a számítógépje, így hozzám fordult segítségért. Megkért, hogy keressek rá arra a szóra, hogy tartósbérlet. A FLOTTAUTO Lízing weboldalán találtam rá megannyi érdekes információ mellett. Ez a cég cégautókkal és flottakezeléssel foglalkozik. A honlapjukon részletesen elmagyarázzák, hogy mit is jelent a hitel, lízing, tartósbérlet. Ez könnyebbé teszi a megértést azok számára, akik éppen cégautóra adnák a fejüket.
A leírtak alapján a tartósbérletet felfoghatjuk finanszírozási formának, tehát nem annyira pénzügyi termék. Jogilag egyszerű szolgáltatásnak is tekinthetjük, melynek nagyon sok előnye van. A bérleti díj teljes egészében leírható költségként.
A tartósbérlet persze hátránnyal is rendelkezik, például drágább a lízinggel szemben. Ezt úgy kell leegyszerűsíteni, hogy ugyanolyan feltételek mellett, ami a lízingnél 100 Ft, a tartósbérletnél 102 Ft. A különbséget az iparűzési adó adja. Ez az elmélet, gyakorlatban havonta kevesebb pénzt kell bérletre fizetni.
A finanszírozás nem egyenlő részekre lesz lebontva. Ennek az oka, hogy a futamidő végén be van állítva egy majdani piaci értéket tükröző maradványérték, amit nekünk nem kell megfizetni. Pontosan azért nem, mert a futamidő végén a flottakezelő a gépkocsit ezen a piaci áron fogja értékesíteni, azaz más fogja kifizetni a fennmaradó összeget.
A pénztárcánk is jól jár ezzel. A FLOTTAUTO Lízing szerint teljesen felesleges hitelbe, lízingbe tolni a pénzt. A maradványérték összegét megfizetve értelmetlenül kötünk le pénzt. Finanszírozás helyett a bankban is szépen megpihen a hozamunk, sőt ott még kamatozna is.
Az áfával is jól járunk. Az egyik előnye a tartósbérletnek, hogy miután mi kiválasztottuk a cégautót, a flottakezelő megveszi nekünk, majd visszaigényli az áfát. Így egy nettó értékre számított bérleti díjat kapunk. A másik jó hír, pedig, hogy 2012-től a bérleti díj áfája is levonhatóvá válik. Így nemcsak az autó lesz 27%-kal olcsóbb, hanem a használat is.
Azonban fontos tudni, hogyha magáncélokra is használjuk a cégautót, akkor a bérleti díj ÁFA-ja csak magán és üzleti használat arányában igényelhető vissza.
A barátnőm nagyon hálás volt a segítségért, hiszen azonnali információra volt szüksége. Mikor rákérdeztem, hogy miért nem a telefonján nézett utána, akkor csak annyit mondott, hogy az még nyomógombos, és ő amúgy is a számítógépes felülethez van hozzászokva.